Thursday, February 18, 2016

Tolong Jangan Kejam...

Aku takut pada kucing.
Aku menjerit seolah nampak si belang bila nampak kucing.
Tapi aku rasa bertanggungjawab.
Aku ambil peduli.

Guys,
Kalau korang cat lovers,
Ada banyak kucing kat rumah,
Tolonglah mandulkan diorang.
Jangan bagi beranak banyak-banyak.
Sebab nanti ada yang akan buang kucing-kucing ni di jalanan.
Bila pihak berkuasa tangkap,
Kucing-kucing ni akan di PTS (Put to Sleep)
Bermakna mereka dibunuh!
Tolong jangan jadi kejam.....

Kalaupun kucing tu tak ditangkap pihak berkuasa,
mungkin kucing-kucing tu mati dilanggar, kena pukul, kena sepak terajang...
Dek kerana meminta belas ihsan demi mendapatkan makanan.

Tolong....
Aku takut..
Tapi aku tak kejam.

5 comments :

Kakzakie Purvit said...

Kakak pun takut kucing tapi tak sampai hati bila diperlakukan sesuatu yg kejam . Kesian betul.

Maria Firdz said...

kesiannya.. kenapa bunuh???

AinAthirah Anuar said...

seriously bunuh ?

Aqilah Azmi said...

eh :((
qila dgn kakak tgh cutting duit nak mandul kan sekor kucing yg menumpang tu hm thanks share kak <3

Cik Yaya said...

>,<

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol