Sunday, February 28, 2016

Movie Review: Zootopia

Tadi pegi tengok movie dengan ibu dan adik-adik perempuan aku. As usual, girls day out. Hehe...Movie pilihan kitorang kali ni, ZOOTOPIA. Tengok trailer macam best, so melonjak lah hati nak tengok.

Overall, aku bagi 4/5 bintang!!! 

Bukan sekadar kartun yang menghiburkan, kasi korang gelak gelak tak hengat dunia, tapi penuh dengan nilai murni dan pengajaran.

Salah satu nya, tak kisahlah apa tanggapan orang pada kita, jangan pedulikan! Hakikatnya orang-orang tu semua hanya menilai dari luaran je. Ada yang akan menilai kita melalui saiz badan. Ingat orang saiz kecik ni tak boleh diharap blablabla. Pedulikan! Buktikan yang korang boleh!

Then, jangan putus asa! Kalau korang impikan sesuatu, usaha sampai dapat biar apapun halangan, dugaan dan rintangan yang terpaksa ditempuhi.

Banyak lagiiiii pengajaran dalam movie ni. Memang sesuai ditonton oleh segenap lapisan umur.

5 comments :

Aqilah Azmi said...

OK QILA NK PI TENGOK LA WEEEKEND NI HIHIHI

AinAthirah Anuar said...

4/5 tu mesti best.

AinAthirah Anuar said...

Akak. ain tag akak dekt http://theathra.blogspot.my/2016/03/5-things-i-hate-most.html . hahahah sorrrrryyy . buat taw. sayang akak. byeee

Cik Yaya said...

salam..
wahh mmg best ye..yaya mmg nk tgok pon cuma lom yakin lg best ke x citer ni..berbaloi ke x tiket yg akn dbeli..huhu
kalao cik thirah kate ok,bole lah g tgok hari ni..
rabu tiket hrga mura..hikhik =p

Maria Firdz said...

Yee... Nak cari la.. Blh tgk dgn anak-anak..

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol