Friday, January 8, 2016

Selepas 5 Jam...

Alhamdulillah semalam berkesempatan ambik cuti dan temankan ibu yang menunggu adik kat hospital. Dari pagi sampai malam kat sana. Adik start operate dalam pukul 2 petang. Lepas 5 jam, alhamdulillah adik keluar dari OT.

Wayar berselirat sana sini. Sebelumnya, setiap kali aku nak ke surau, aku akan jenguk OT dulu. Walaupun tak nampak apa-apa, cuma nampak pintu je, tapi tetap nak jenguk. Terfikir bila lah adik aku nak habis operation...

Masa aku merayau-rayau area wad, sorang nurse India senyum pada aku dan kata "Kita dah nak ambik patient ye"

Aku senyum. Aku jalan tunggu depan OT lagi. Sampailah 2 orang nurse India bawak keluar adik aku. Ibu ayah dan sorang lagi adik perempuan aku tunggu dalam bilik wad. Aku tengok keadaan dia, tiba-tiba sebak. Ya, ini 2nd operation dia. Tapi masa first time hari tu, aku tak dapat cuti dan tak dapat tengok keadaan 'fresh' dia lepas keluar OT. 

Allah...lega, sebak, sedih...perasaan bercampur-baur. Dalam hati berdoa supaya Allah bagi kekuatan untuk dia lalui kesakitan tu. 

Terima kasih pada semua yang komen dan bagi kata-kata positif pada entri yang lepas. Tak kurang yang berdoa untuk adik aku. Terima kasih banyak-banyak. Moga doa-doa & kata-kata positif tu berbalik pada anda semua. :)

4 comments :

Mila Hilas said...

maaf bertanya, adik awk kenapa? excident ke ape? semoga cpt sembuh ye..

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga semua dipermudahkan..aamiin.

Aqilah Azmi said...

alhamdulillah :)

sofie adie said...

get well soon! semoga diberi kesihatan yang baik...

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol