Tuesday, January 5, 2016

Money vs Happiness

Setuju? Ada benda yang tak boleh beli dengan duit. 

Money can't buy happiness.
Money can't buy life.
Money can't buy family & best friends.

Ada sesetengah orang yang rasa duit boleh beli kebahagiaan. Sebab definisi kebahagiaan bagi dia mungkin berlainan. Bahagia itu subjektif. 

Bahagia bila dapat shopping. Bahagia bila dapat bercuti. Jadi mereka perlukan duit. 

Tapi definisi kebahagiaan aku adalah apabila aku melihat keluarga aku bahagia. Bila family & sahabat ada di samping aku. Itu kebahagiaan aku. Jadi aku tak perlukan duit untuk semua tu. Melihat ibu, ayah tersenyum gembira, dah cukup membahagiakan. 

Tapi kalau bagi ibu ayah duit, lagi lebar senyum diorang kot?? Lagi bahagia lah hati aku. Hahaha!!!

So jangan condemn orang-orang yang kata duit boleh beli kebahagiaan. Ingat! Bahagia itu subjektif :)

7 comments :

nuyui a.k.a miss YUI said...

hee stuju tuu.

Nor Marshaliza Shaidan said...

Betul.sokong sgt :)

Mrs Yatie said...

Betul. Setuju dengan thirah. Tak semua benda boleh dibeli dengan duit kan ;)

Farhana Zukri said...

bahagia memang subjektif, setiap orang ada definisi bahagia masing-masing :)

Aisya Ahamad said...

Depends dgn situasi jugak kan. Time tgh kopak dpt duit sape tak bahagia. Hehe.

Nabila Syifa said...

True.sometime there're lot things cannot be sold too

Cik Yaya said...

betul..
tp dlm ms yg sama dgn duit juga bole beri kbahagiaan pd kita sekeluarga..
syaratnya 'spend it together'...hikhik..

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol