Thursday, December 31, 2015

#throwback 1 [2015]

Hari terakhir di tahun 2015. Setahun telah berlalu. Terasa cepat masa berlalu kan? Banyak kenangan pahit, suka, duka sepanjang tahun 2015. Jadi aku decide untuk buat throwback untuk kisah 2015 aku. Tak semua, cuma apa yang mampu diingati je. Haha!

#throwback 1

Berbulan aku menunggu, akhirnya dengan izin Allah, aku berjaya tamatkan zaman menganggur. 1 April 2015 aku diterima bekerja di sebuah syarikat. 
Segalanya nampak indah di permulaan. Aku bahagia kat sini, kawan-kawan teramat sporting. Geng 1 kepala! Tapi politik kuat. Berhati-hati... Lepas 6 bulan, jujur aku kurang happy. Sesuatu berlaku. Aku cuba untuk kuat & positif. Dan akhirnya lepas 9 bulan, kegembiraan tu hilang. Dan aku dapat rasa keikhlasan bekerja jugak hilang entah ke mana. 

Sampai bila aku kat sini? Wallahualam...Allah Maha Mengetahui.

4 comments :

Nur Farah Liza Ramli said...

Moga kesabaran Diyana menghasilkan kemanisan, insyaAllah

Sally Samsaiman said...

dugaan hidup mmg payah...kadang gaji okay environment tidak dan sebaliknya...kalau dapat peluang lain nnt pergi la yer :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpe.. pelan2 cri kerja lain juga ya walau sukar.

Melissa Muklis said...

Adat bekerja kan, kak.. biasalah tu.. hehe :D

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol