Friday, November 13, 2015

Salam Jumaat

Jangan bandingkan kebahagiaan orang lain dengan kebahagiaan kita. Allah dah kata rezeki setiap orang berlainan. Takkan sama. Mungkin kebahagiaan dia adalah kekurangan kita, dan kebahagiaan kita adalah kekurangan dia. Bahagia yang sebenar terletak di hati. Bukan bergantung pada manusia. Terpulang pada hati sendiri bagaimana kita tafsirkan makna kebahagiaan tu.

Ada orang rasa duit dia banyak dia bahagia. Ada orang pulak rasa bahagia bila suami/isteri/anak-anak ada di samping dia. Dan ada orang rasa bahagia walaupun belum berpasangan, cukup kalau mak ayah ada dengan dia. Semuanya terletak pada hati masing-masing.

Kalau hati selalu dengki kat orang lain, macam mana bahagia nak datang? 


5 comments :

nuyui a.k.a miss YUI said...

dengki tu puncanya!
kena buang sifat itu...

Athirah Zain said...

betul, rezeki masing2, kebahagian masing2...

Aisya Ahamad said...

Org yg PHD tinggi ni mmg nk cari silap org je kerjanya. Kita? Biarkan aje la dia dgn cara mcm tu klau dia bahagia dgn cara mcm tu. Yg penting kita happy dgn hidup sendiri.

P/s: kelly Clarkson ade nyanyi lgu timeless. Dengan mamat mane ntah. Hehe

Mizz Aiza said...

setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.. jadi apa guna nak dengki pada orang lain.. bersyukur dengan kurniaan Allah swt dan berusaha memperbaiki diri menjadi lebih baik..

Nabila Syifa said...

bahagia itu definisinya berbeza utk setiap manusia

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol