Monday, September 14, 2015

Lelaki Macam Ayah

Kalau tanya perempuan kat luar sana tentang ciri-ciri lelaki idaman, mesti rata-rata akan jawab "nak lelaki macam ayah aku."

Sebab bagi perempuan, ayah diorang adalah yang terbaik, hero sepanjang zaman diorang. Lebih hebat dari Superman, Batman, Ultraman dan segala man yang lain. Haha! Samalah macam aku pun. Aku nak suami yang kalau tak semua pun, ada sikit ciri-ciri yang sama macam ayah. 

Ayah...ibu masak, ayah tukang sental periuk. Ayah cuci pinggan. Lepas makan ayah lap meja. Ayah yang ajar aku cara yang betul lipat kain baju. Kalau rumah berhabuk sikit ibu tak sempat sapu, ayah akan sapu atau kutip habuk-habuk tu.

Ayah tak pernah mintak kitorang buatkan air untuk beliau. Kat rumah ayah minum air masak je. Tugas ibu jadi mudah sebab ayah. Ibu selalu cerita masa kitorang kecik, ayah selalu tukarkan pampers kitorang, bancuhkan susu. Semua kerja ayah boleh buat. 

Kalau diizinkan Allah, bakal suami aku pun akan ada ciri-ciri ni. Bukan senang nak jumpa lelaki macam ni sekarang. Moga si dia rajin dan ringan tulang sama macam ayah. InsyaALLAH :) Kalau pemalas, semua benda tak boleh buat takpe, ayah aku ada. Aku suruh ayah ajar menantu dia. Hahahah! So awak, watch out!

4 comments :

Aisya Ahamad said...

Aminn. Mudahan dimakbulkan. Hehe.

hamizah che mat said...

betul tu..
JOM FOLLOW SAYA

Mizz Aiza said...

susah nak jumpa lelaki yang boleh toleransi dengan isteri.. doakan semoga dapat suami yang baik..

aiman mania said...

i want to be a hero like your father when I grow up and getting married someday!!
It's a truly gentlemen when a man are willing to help to do chores that usually women do :D

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol