Thursday, July 16, 2015

Persiapan Raya

As usual persiapan raya aku & family simple je. Cuma this year a bit busy since ibu nak buat biskut raya semua sendiri. Dan for the first time aku shopping last minute. Biasanya macam past years aku akan beli baju, kasut, tudung semua sebelum Ramadhan. Sebab aku malas nak bersesak dan penat time puasa semata-mata cari baju raya.
Memula aku settlekan baju adik-adik. Actually bukanlah aku yang settlekan, ibu yang teman diorang shopping. Aku dan Fiqah (sorang lagi adik perempuan aku) just bagi duit je untuk baju diorang. Then aku belikan tudung untuk ibu. Pastu buat kuih. Last Saturday baru dapat shopping. Total ada 4 baju. First & second raya pakai jubah, dan lagi 2 helai tu beli blouse je. Bukanlah untuk raya sangat pun. Saje beli sebab nanti boleh jugak pakai pegi office.
Shawl aku cuma tambah 2 helai. Pastu beli kasut sampai 2 pasang kau! Over sangat! Macamlah nak berjalan sakan. Hehe... Idok leee. Sepasang kasut raya, sepasang lagi aku dah rasmikan pegi office hari tu. Ok aku admit aku memang kurang sabar bila sampai bab nak merasmikan barang baru :P
Hari ni aku masih lagi bekerja. Half day. Balik nanti terus ke dapur tolong ibu masak juadah berbuka + raya. Memang bersilat sampai ke malam lah jawabnya... Juadah raya nanti aku share kat post lain ok. Tata!

No comments :

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol