Wednesday, July 8, 2015

Kau Ada Degree Kan?

Bila aku teringat balik soalan ni, aku senyum sendirian. One of my boss tanya kat aku "kau ada degree kan?" Aku dengan lurus jawab "Ada"
"Ha kalau ada degree buat keje macam orang ada degree. Buat keje pakai otak."
Masa boss cakap macam tu aku tersentak jugak sebab sebelum tu dia kata report aku sampah. Masa tu marah, tapi dalam hati je. Diam je. Boss is always right. Remember??
Tapi lepas keluar dari bilik dia, aku fikir balik. Mungkin ada hikmahnya. Positif! Kita kena selalu positif! Walaupun kalau ikut kata kawan-kawan, bos tu memang suka cakap kasar dan most of them pernah kena maki, tapi aku tetap nak positif. Ada kekurangan aku yang aku perlu perbaiki. Aku boleh improve keje aku. InsyaALLAH berkat usaha nanti 'sampah' tu akan bertukar menjadi permata berharga. Who knows kan? :)
Ala lagipun apalah sangat dengan soalan tu. Aku pernah dikata lembab, tak agresif, dan macam-macam lagi masa keje kat tempat sebelum ni. Haha! Chill lah!

3 comments :

eintan nurfuzie said...

ambik nasihat tu dengan positif.. mybe ada salah silap.. kena jumpe dia n tanay yg mana yg sampah dan suh dia explain.. its better la..

AinAthirah Anuar said...

Aduh kasaqnya bahasa t.t sabaq la akak ye ! Be strong and kipidap dgn sikap always +ve tu <3

Maria Firdz said...

Wah.. Boss... Tegas ke garang... Huhu... Thinks positif..

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol