Wednesday, June 3, 2015

Husnudzon

Berapa ramai dari kita yang selalu Husnudzon atau bersangka baik terhadap orang lain? Aku kagum dengan orang-orang macam ni. Jujur aku masih belum 100% ada sikap macam tu. Ada yang sama macam aku? Takpe, sama-sama kita ubah. Muhasabah diri dan bersihkan jiwa.
Bersangka baik sebenarnya KUNCI sebuah ikatan. Tak ada ruginya kita ada sikap macam ni. Kalau kita fikir yang baik, yang baik juga datang pada kita. InsyaALLAH, moga bermanfaat.

3 comments :

AinAthirah Anuar said...

Betul2. susah nak bersangka baik ni. hehe . InshaAllah cuba jugak !

Siti Yang Menaip said...

hehe kalo first time maybe bleh berbaik sangka.. kalo 3/4 kali repet benda yg sama.. xde da baik sangka.. trus x kawan hehe

Cik Yaya said...

yup...
kalau ade hati tu nk fikir buruk ttg org lain,cept2 ISTIGHFAR dan trus fikir yg baik2...

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol