Sunday, June 21, 2015

Aku Maafkan Kau

Untuk kau...
Aku maafkan kau.
Walaupun kau suka menyibuk kerja-kerja aku.
Walaupun mulut kau suka mengata belakang.
Walaupun kau suka buruk-burukkan kami.
Walaupun kau cakap settle, siap peluk cium tanda bermaafan
Tapi lepas tu kau bangkitkan lagi hal tu.
Takpe....
Aku maafkan kau. 
Bukan sebab aku lemah.
Tapi sebab aku tau kau pun manusia biasa yang tak lepas dari kesilapan.
Dan sebab aku cukup banyak benda kena fikir selain kau.
Dengan memaafkan aku rasa jiwa aku tenang.
Cuma aku harap kau berubah.
Hentikan jadi duri dalam daging.
Hentikan sikap riak takbur.
Apa yang kau ada sekarang Allah boleh tarik bila-bila masa je.
Ya. Untuk kau...

3 comments :

AinAthirah Anuar said...

Be strong akak <3

Ain Syaa said...

Kita memaafkan bukan kerna kita lemah. Tetapi kita ingin menjadi yang terbaik dan terbaik.
be strong. Buat tak tahu walaupun hati kita rasa sakit

Chic Na said...

good.. tak perlu berdendam, doakan dia lembut hati untuk berubah kan..

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol