Friday, April 17, 2015

Dazzling Sister Shoppe

Hari tu aku singgah di salah satu butik cafe. Dah alam aku usha. Eceh! Kekonon. Sebenarnya aku vendor di butik tu. Cuma aku tak pernah pegi tengok sendiri butik tu macam mana. Segala urusan restok makanan semua si dia uruskan. Masa mula-mula nak join butik tu sebagai vendor pun si dia jugak yang jadi spy. Hehe..
Jadinya hari Isnin kot, aku singgah lah kejap lepas balik kerja. Dekat je pun butik tu dengan office aku. Dah sekali jalan nak balik rumah, singgah. Mula-mula masuk, aku terus jatuh cinta. Wahhh gitu! Sebabnya butik ni kebersihan tiptop!! Pastu owner terus senyum kat customer yang masuk butik tu. Kredit untuk diorang. Owner mesra macam tu lah yang dicari. Customer pun senang hati je nak cari barang.
Lepas tu aku tengok pulak decoration dalam butik. Terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian butik & bahagian cafe. 

Ni bahagian cafe. Bahagian butik....maaflah...Aku tak terfikir nak snap. Almaklumlah penggemar makanan, jumpa makanan terus lupa dunia. Huhu....Tapi dari pemerhatian aku, dari shawl sampailah ke stokin semua ada jual. Dari hujung rambut sampai hujung kaki. Complete!
Kat sini korang boleh shopping sampai penat pastu pilih makanan dan duduk makan kat situ.
Ada ruang makan tau. Siap boleh tengok movie lagi. Masa aku datang ni, tengah siarkan movie Big Hero. Rasa macam nak duduk melekat kat situ je. 
Seperkara lagi yang aku suka, butik ni pandai tarik pelanggan.
Ini yang aku maksudkan. Kalau pembelian RM20 ke atas, diorang kasi 1 cop. Cukup semua ruang kosong tu, nanti dapat free gift. Macam loyalty card lah kot. Aku tak tau nak panggil apa. Haha!
Ni pemandangan butik dari luar. Lawa! Butik ni terletak di area Batu Caves. Bangunan betul2 sebelah Giant. Sederet dengan MBSB dan atas Bank Muamalat. Kalau nak lebih info, korang wajib follow instagram Dazzling Sister Shoppe
Selamat shopping! Selamat makan!

2 comments :

Farrah MF said...

Baguskan buat konsep loyalty card begitu :)

Siti Yang Menaip said...

skarang banyak vendor shops macam ni kan ? baguslah.. dapat perkenalkan produk.. smoga bisness makin maju..

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol