Sunday, March 22, 2015

Kepentingan Air Mineral

Antara air yang dimasak sendiri di rumah, dengan air mineral, mana 1 jadi pilihan korang? Tira lebih suka air mineral. Sebabnya air mineral membantu cuci buah pinggang kita dengan lebih cepat sebab molekul di dalamnya lebih halus. Kalau air yang kita masak sendiri tu, molekul besar tau jadi proses tu lambat bebenor!

Selain tu, air mineral mengandungi elektrolit. Apa fungsi elektrolit ni? Dah dah. Tak payah sibuk2 nak bukak buku sains, meh nak bagitau.
Elektrolit ni penting untuk jaga keseimbangan PH dalam tubuh kita, selain mengatur kadar air dalam badan. Untuk menggerakkan fungsi2 otot pun elektrolit ni diperlukan. Nampak tak betapa pentingnya elektrolit ni. Air putih TIDAK mengandungi elektrolit ye anak2. Jadi minum air yang dimasak kat rumah tu macam takda makna gitu. Huhu...
Bagi sesetengah orang mungkin tak dapat telan air mineral ni sebab rasa payau2 sikit. Tapi try je minum banyak2 kali. Nanti korang akan rasa air mineral tu sama je macam air putih.
FAKTA AIR MINERAL:
  • air mineral dapat membantu mengatasi beberapa penyakit spt alergic, depresi, masalah pencernaan, sembelit, dll.
  • membantu membuang toksin 
  • membantu mengawal tekanan darah kerana mengandungi Magnesium di dalamnya.
Malas beli mineral water sebab mahal? Nak jimat? TEKAN SINI CEPAT!

Note: Segala info adalah dari hasil bacaan penulis sendiri. Tidak ada tokok tambah di mana-mana. 


No comments :

 

Copyright 2015 © Athirah Diyana. Design by Ayu Barbydol